sabato 3 dicembre 2016

Through the pages of Watch Ads 1900-1959 (1)


ENGLISH
As mentioned in earlier posts, my latest book - Watch Ads 1900-1959 - is the first of two volumes featuring a vast choice of ads that take the reader throughout a century of communication relating to the watchmaking industry. Several pages from brochures and catalogs are also included, as well as the lists of Swiss manufacturers and brands as of 1958.
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The oldest ad of my selection is this one. It dates back to 1908 and shows an Omega ladies model. You might notice that the winding crown is at 9 o'clock even though the owner was supposed to wear her timpepiece on the left wrist. This proves that at this stage even top manufacturers were uncertain about how to deal with this comparatively new way of wearing a watch. On the other hand, the text highlights an important innovation meant to make wristwatches more attractive and practical - the extensible bracelet.



ITALIANO
Come annunciato in alcuni post precedenti, il mio ultimo libro - Watch Ads 1900-1959 - è il primo di due volumi dedicati a un'ampia rassegna di immagini pubblicitarie che accompagnano il lettore lungo un secolo di comunicazione legata all'industria orologiera. Il libro comprende inoltre numerose pagine tratte da brochure e cataloghi, nonché le liste dei fabbricanti e della marche svizzere aggiornate al 1958.
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L'annuncio più vecchio della selezione è questo. Risale al 1908 e mostra un orologio Omega per signora. Noterete che la corona di carica si trova a ore 9 anche se l'orologio deve essere indossato sul polso sinistro. Questo prova che in quegli anni nemmeno i fabbricanti di primo piano avevano le idee chiare su questo modo relativamente nuovo di indossare un segnatempo. Tuttavia, il testo mette in risalto una novità importante destinata a rendere più pratici e attraenti gli orologi da polso: il braccialetto elastico.

 

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