martedì 18 aprile 2017

Vintage ad - Vacheron et Constantin


ENGLISH

"The wings of Fame spread the name Vacheron et Constantin all over the world" - reputation is the key sales argument put forward by this claim dating back to 1946. The artistic quality of the accompanying image is also worth noting. Then, as now, the Geneva manufacturer produced high-end timepieces meant for exacting and image conscious customers.
Interested in vintage watch ads? Please visit the page about my latest release - Watch Ads 1900-2000, a two-volume pictorial history of communication and design in 20th Century watchmaking.
Click here to display and download a 20-page preview.
Please note that the vintage ads presented in this Blog are not featured in the Watch Ads books.



ITALIANO

"Le ali della fama accompagnano il nome Vacheron et Constantin in tutto il mondo": l'argomento di vendita principale di questo slogan del 1946 è la reputazione. È degna di nota anche la qualità artistica dell'immagine che lo accompagna. Allora, come oggi, la Casa di Ginevra produceva orologi d'alta gamma per compratori esigenti e sensibili all'immagine.
Ti piacciono le pubblicità d'epoca? Visita la pagina sulla mia ultima novità editoriale: Watch Ads 1900-2000, una storia illustrata in due volumi della comunicazione e del design nell'orologeria del Novecento. 
Clicca qui per visualizzare e scaricare un'anteprima di 20 pagine. 
Gli annunci pubblicitari d'epoca presentati in questo Blog non sono inseriti nei volumi Watch Ads.


Nessun commento:

Posta un commento