giovedì 21 dicembre 2017

Vintage ad - IWC Automatic

ENGLISH
"At the forefront of quality - International Automatic: patented self-winding, shock-resisting system". This ad dates back to the mid-1950s, when the Schaffhausen manufacturer was known as International rather than IWC. Its main subject is the automatic movement developed by Albert Pellaton and introduced in 1950, unanimously rated among the best ever made. The recently introduced and "super antimagnetic" Ingenieur is also mentioned as a proof of the brand's constant innovations. 
Do you like vintage watch ads? Please visit the page about Watch Ads, my two-volume pictorial history of communication and design in 20th Century watchmaking.
Click here to display and download a 20-page preview of Volume 1.
Please note that the vintage ads presented in this Blog are not featured in the Watch Ads books.


ITALIANO
"All'avanguardia della qualità - International Automatic: sistema automatico antiurto brevettato". Questo annuncio risale alla metà degli Anni 50, quando la Casa di Sciaffusa era conosciuta con il nome di International invece di IWC. Il protagonista è il movimento automatico sviluppato da Albert Pellaton e presentato nel 1950, giudicato unanimemente uno dei migliori della storia. Il testo cita anche il "super antimagnetico" Ingenieur, lanciato pochi anni prima, come prova delle innovazioni introdotte costantemente dalla marca.
Ti piacciono le pubblicità d'epoca? Visita la pagina su Watch Ads, la mia storia illustrata in due volumi della comunicazione e del design nell'orologeria del Novecento.
Clicca qui per visualizzare e scaricare un'anteprima di 20 pagine del Volume 1.
Gli annunci pubblicitari d'epoca presentati in questo Blog non sono inseriti nei volumi Watch Ads.


 

Nessun commento:

Posta un commento