sabato 24 febbraio 2018

Vintage ad - Incabloc (1947)

ENGLISH
"Cushions the jolt at the point of shock". This 1947 ad points out that the Incabloc shock absorber protects the pivots of the balance wheel staff, that is the parts most likely to break when a watch is subjected to a shock. Invented by Fritz Marti in 1933 and patented by Porte-Echappement Universel from La Chaux-de-Fonds, the Incabloc played a key role in the public's perception of the wristwatch as a reliable timekeeper.
Do you like vintage watch ads? Please visit the page about Watch Ads, my two-volume pictorial history of communication and design in 20th Century watchmaking. You can also watch the video clip about the publication and download a 20-page preview of Volume 1.
The vintage ads presented in this Blog are not featured in the Watch Ads books.


ITALIANO
"Attutisce il colpo nel punto dell'urto". Questo annuncio del 1947 sottilinea che il dispositivo antiurto Incabloc protegge i perni dell'asse del bilanciere, cioè le parti più esposte al rischio di rottura quando l'orologio subisce un urto. Inventato da Fritz Marti nel 1933 e brevettato da Porte-Echappement Universel di La Chaux-de-Fonds, l'Incabloc giocò un ruolo decisivo nella percezione pubblica dell'orologio da polso come segnatempo affidabile. 
Ti piacciono le pubblicità d'epoca? Visita la pagina su Watch Ads, la mia storia illustrata in due volumi della comunicazione e del design nell'orologeria del Novecento. Puoi anche guardare il video sull'opera e scaricare l'anteprima di 20 pagine del Volume 1. 
Gli annunci pubblicitari d'epoca presentati in questo Blog non sono inseriti nei volumi Watch Ads.

 

Nessun commento:

Posta un commento