giovedì 3 ottobre 2019

Vintage Ads - Alpina (1939)

ENGLISH (il testo italiano è sotto l'immagine)
"A waterproof watch that has proven its worth – Water resistant – Incabloc shock absorber – Antimagnetic - Stainless steel". In the 1930s, humidity was still a major concern for watchmakers. Having started production of watertight timepieces as early as in 1928, Alpina was more experienced than most competitors in the field. This ad features the Alpina 4 model, a sports watch that offered protection against water, as well as shocks, magnetic fields and rust. Moreover, its case was fitted with the recently introduced spring lugs that made strap changing easier.              
Do you like vintage watch ads? Visit the page about Watch Ads, my two-volume pictorial history of communication and design in 20th Century watchmaking. You can also watch the video about the publication and download a 20-page preview of Volume 1. The vintage ads presented in this Blog are not featured in the Watch Ads books.

 
ITALIANO
“Un orologio impermeabile che ha dimostrato la propria validità – Tenuta stagna – dispositivo antiurto Incabloc – Antimagnetico Inossidabile”. Negli Anni 30, l’umidità era ancora una preoccupazione significativa per i fabbricanti d’orologi. Avendo avviato la produzione di orologi impermeabili fin dal 1928, in questo ambito Alpina vantava un’esperienza superiore a quella di molti concorrenti. Questo annuncio presenta il modello Alpina 4, orologio sportivo protetto non solo contrro l’acqua ma anche contro gli urti, i campi magnetici e la ruggine. Inoltre, le anse erano provviste di barrette a molla, invenzione recente che agevolava la sostituzione del cinturino.   
Ti piacciono le pubblicità d'epoca? Visita la pagina su Watch Ads, la mia storia illustrata in due volumi della comunicazione e del design nell'orologeria del Novecento. Puoi anche guardare il video sull'opera e scaricare l'anteprima di 20 pagine del Volume 1.
Gli annunci pubblicitari d'epoca presentati in questo Blog non sono presentati nei volumi Watch Ads.


Nessun commento:

Posta un commento