Watch Books

ENGLISH
The Watch Books series is an ambitious publishing project aiming to provide a thorough overview of 20th Century watchmaking. All volumes are bilingual (English/Italian).
The Museum Collection is a source of advice and inspiration for watch lovers seeking to build up a collection featuring the most significant wristwatches of the 20th Century from a technical as well as style viewpoint.
Watch Ads is a two-volume selection of images that take the reader throughout a century of communication relating to the watchmaking industry and provide an unusual look into the evolution of design, style and the public's tastes.
Rolex 1905-1960 focuses on the first half-century of the company – the years that shaped its identity and paved the way to worldwide success. 



ITALIANO
La serie Watch Books è un ambizioso progetto editoriale che punta a fornire una panoramica completa dell'orologeria nel Ventesimo Secolo. Tutti i volumi sono in due lingue (italiano/inglese).
The Museum Collection è una fonte d'ispirazione per gli appassionati desiderosi di costruire una collezione comprendente i cento orologi da polso più rilevanti del Ventesimo Secolo sotto il profilo tecnico ed estetico.
I due volumi di Watch Ads contengono un'ampia rassegna di annunci pubblicitari che guidano il lettore attraverso un secolo di comunicazione legata all'industria orologiera e foniscono una panoramica insolita sull'evoluzione del design, dello stile e dei gusti del pubblico.
Rolex 1905-1960 tratta il primo mezzo secolo di storia della Casa, gli anni che ne hanno definito l’identità e gettato le basi del suo successo mondiale.


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