Watch Ads

 A two-volume history of communication and design 
in 20th Century watchmaking - Now in hardback!
 
Including an overview of wristwatch development, excerpts from brochures and catalogs, the lists of Swiss trademarks and companies, ads of related products

English Text - Testi in italiano


ENGLISH  (il testo italiano è in fondo alla pagina)
Watch Ads is a two-volume selection of images that take the reader throughout a century of communication relating to the watchmaking industry and provide an unusual look into the evolution of design, style and the public's tastes. Additional contents include an overview of wristwatch development, pages taken from brochures and catalogs, certificates, user manuals, the lists of Swiss trademarks and manufacturers as of 1958, ads of related products. The two books are sold separately.

An extract from the introduction: ' (...) Vintage ads convey something that no comment can express just as effectively: the spirit of the time. The images, layout, wording and even font choice are the unique and unmistakable expression of how the manufacturers perceived their products, and how they hoped the customers would perceive them, at the very time such products were available at stores. They are living history. The thousand or so selected images are also a faithful testimony of how design, styling and the public's tastes evolved. The ambition of Watch Ads is therefore to become a tool for helping readers figure out the approximate production date of old watches (...) '.
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VOLUME 1 - WATCH ADS 1900-1959
Page count: 352
Binding type: hardback
Trim Size: 8.5" x 11"
Languages: English and Italian
Color: Full color
Price: $ 160 / € 150 / CHF 150

ISBN: 978-88-941704-8-1
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VOLUME 2 - WATCH ADS 1960-2000
Page count: 336
Binding type: hardrback
Trim Size: 8.5" x 11"
Languages: English and Italian
Color: Full color 
Price: $ 160 / € 150 / CHF 150
ISBN: 978-88-941704-9-8  
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Above, the opening pages of Marco Strazzi's report about the history of watch advertising in the 20th Century, published by the Europa Star magazine.
 

 

Watch Ads 1900-1959 and Watch Ads 1960-2000 are Volumes 2 and 3 of the Watch Books series - a publishing project aiming to provide a thorough overview of 20th Century watchmaking. Volume 1 is The MuseumCollection. Volume 4 is Rolex 1905-1960. Volumes 5 and 6 are Orologi da polso 1900-1959 and Orologi da polso 1960-2000 (language: Italian).


ITALIANO
Due volumi sulla comunicazione e il design nell'orologeria del Novecento - 2. edizione con copertina cartonata!

Con una panoramica sull'evoluzione dell'orologio da polso, estratti da opuscoli e cataloghi, le liste delle marche e dei fabbricanti svizzeri, pubblicità di prodotti correlati

Testi in italiano - English text


I due volumi di Watch Ads presentano un'ampia rassegna di immagini che guidano il lettore attraverso un secolo di comunicazione legata all'industria orologiera e forniscono una testimonianza insolita sull'evoluzione del design, dello stile e dei gusti del pubblico. Contenuti aggiuntivi: una panoramica sull'evoluzione dell'orologio da polso, pagine tratte da opuscoli, cataloghi, certificati, manuali d'istruzioni, le liste delle marche e dei fabbricanti svizzeri aggiornate al 1958, pubblicità di prodotti correlati.
Dall'introduzione: " (...) Le affiches d'epoca offrono qualcosa che nessun commento sa rendere in modo altrettanto efficace: lo spirito del tempo. Le immagini, la grafica, lo stile dei testi, perfino la scelta del carattere tipografico sono l’espressione unica e inconfondibile di come il fabbricante percepiva il suo prodotto, e di come desiderava che lo percepisse il pubblico, nel momento stesso in cui esso era disponibile presso i rivenditori. La storia in diretta. Le oltre mille illustrazioni selezionate rappresentano inoltre la testimonianza fedele di come sono cambiati il design e i gusti del pubblico. In questo senso, Watch Ads ambisce a diventare uno strumento utile per gli appassionati desiderosi di attribuire una datazione attendibile agli orologi vintage (...) "   
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Clicca qui per leggere l'articolo-intervista pubblicato dal Giornale degli Orologi.


VOLUME 1 - WATCH ADS 1900-1959
Pagine: 352
Rilegatura: cartonato
Dimensioni: cm 21,59 x 27,94
Lingue: italiano e inglese  

Tutto a colori
Prezzo: € 150

ISBN: 978-88-941704-8-1
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VOLUME 2 - WATCH ADS 1960-2000
Pagine: 336
Rilegatura: cartonato
Dimensioni: cm 21,59 x 27,94
Lingue: italiano e inglese
Tutto a colori
Prezzo: € 150 
ISBN: 978-88-941704-9-8
Clicca qui per scaricare e visualizzare l'anteprima in formato PDF. 
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Sopra, l'articolo sulla prima edizione di Watch Ads, pubblicato dall'inserto Orologi del Corriere della Sera il 1. giugno 2017.

 
Watch Ads 1900-1959 e Watch Ads 1960-2000 sono i Volumi 2 e 3 della serie Watch Books, progetto editoriale che punta a fornire una panoramica completa dell'orologeria nel Ventesimo Secolo. Il Volume 1 è The Museum Collection (lingua: inglese). Il Volume 4 è Rolex 1905-1960. Il Volume 5 è Orologi da polso 1900-1959. I Volumi 5 e 6 sono Orologi da polso 1900-1959 e Orologi da polso 1960-2000.

   

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