Watch Books

ENGLISH
The Watch Books series is an ambitious publishing project aiming to provide a thorough overview of 20th Century watchmaking. The first four volumes are bilingual (English/Italian), the latest one in Italian only.
The Museum Collection is a source of advice and inspiration for watch lovers seeking to build up a collection featuring the most significant wristwatches of the 20th Century from a technical as well as style viewpoint. Currently out of stock.
Watch Ads is a two-volume selection of images that take the reader throughout a century of communication relating to the watchmaking industry and provide an unusual look into the evolution of design, style and the public's tastes.
Rolex 1905-1960 focuses on the first half-century of the company – the years that shaped its identity and paved the way to worldwide success. 
Orologi da polso 1900-1959 deals with the period that goes from the origins of the wristwatch to its maturity.



ITALIANO
La serie Watch Books è un ambizioso progetto editoriale che punta a fornire una panoramica completa dell'orologeria nel Ventesimo Secolo. I primi quattro volumi sono in due lingue (italiano/inglese), l'ultimo solo in italiano. 
The Museum Collection è una fonte d'ispirazione per gli appassionati desiderosi di costruire una collezione comprendente i cento orologi da polso più rilevanti del Ventesimo Secolo sotto il profilo tecnico ed estetico. Attualmente non disponibile.
I due volumi di Watch Ads contengono un'ampia rassegna di annunci pubblicitari che guidano il lettore attraverso un secolo di comunicazione legata all'industria orologiera e foniscono una panoramica insolita sull'evoluzione del design, dello stile e dei gusti del pubblico. 
Rolex 1905-1960 tratta il primo mezzo secolo di storia della Casa, gli anni che ne hanno definito l’identità e gettato le basi del suo successo mondiale.
Orologi da polso 1900-1959 è dedicato al periodo che va dalle origini dell'orologio da polso alla sua maturità.

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