Rolex 1905-1960

Coming soon!
In arrivo!


ENGLISH (il testo italiano è in fondo alla pagina)
An excerpt from the preface 
The book focuses on the first half-century of the company – the years that shaped its identity and paved the way to worldwide success. Each chapter opens with a timeline of the remarkable events that took place in the relevant period. This is followed by the table of the movements introduced in the same years. Then come the watches along with plenty of pictures, texts outlining their history, and technical data. Rolex having always invested much in publicity, several pages are devoted to ads and comments on their contents. Innovation gets the space it deserves through an overview of patents granted to the company. The presence in the media did not limit itself to advertisements – the trade press frequently featured reports about Rolex, and the company itself published a number of booklets and brochures about its achievements. These are found in the final part of most sections.
On sale in bookshops and on major retailers' websites.
Page count: 360, full color
Binding type: hardback
Trim Size: 8.5" x 11"
Languages: English and Italian
Price: € 160 - $ 190 - CHF 190

ISBN: 978-88-941704-4-3
Click here to display and download the PDF preview file.
Click here to watch the video clip.

ITALIANO
Un estratto dalla prefazione
Il volume tratta il primo mezzo secolo di storia della Casa, gli anni che ne hanno definito l’identità e gettato le basi del suo successo mondiale. Ciascuno dei capitoli si apre con una cronistoria degli eventi significativi e con la tabella dei movimenti sviluppati nel periodo trattato. Segue la galleria degli orologi, accompagnati da fotografie, testi che ne illustrano la storia e schede tecniche. Rolex è sempre stata all’avanguardia nel settore della pubblicità: per questo diverse pagine sono dedicate agli annunci e al commento sui loro contenuti. L’innovazione tecnica riceve l’attenzione che merita attraverso la rassegna dei brevetti. La presenza sui media è sempre andata oltre la pubblicità: la stampa specializzata ha pubblicato spesso articoli sulla Casa, che a sua volta ha prodotto numerose pubblicazioni sui propri successi. A questi aspetti è dedicata la parte finale di buona parte dei capitoli.
Disponibile in libreria e presso i principali siti di vendita online.
Pagine: 360 a colori
Rilegatura: cartonato
Formato: cm 21,59 x 27,94
Lingue: italiano e inglese  

Prezzo: € 160 - $190 - CHF 190 
ISBN: 978-88-941704-4-3 
Clicca qui per visualizzare e scaricare l'anteprima in formato PDF.
Clicca qui per guardare il video.


Nessun commento:

Posta un commento